Saturday 24 July 2010

misteri menghantui yasin


Yasin tidaklah berani sangat. Tetapi Yasin sukakan cerita-cerita misteri dan seram. Kalau ada cerita misteri kat tv, Yasin mesti tengok. Kalau terjumpa majalah atau buku kisah seram di kedai-kedai buku, Yasin pasti beli. Begitu juga kalau ada orang tua bersembang pasal cerita misteri, Yasin mesti akan tekun mendengar.

Yasin sebenarnya takut. Bila menonton cerita hantu atau seram, badan Yasin akan kesejukan dan bulu roma Yasin pasti akan berdiri ketakutan. Pada masa itu Yasin akan menutup muka dengan tangan dan hanya melihat dari celah-celah jari sahaja. Tapi itu yang best tu bila menonton cerita seram.

Sejak akhir-akhir ini Yasin ada satu misteri menghantui Yasin.

Yasin ada adik angkat perempuan. Nama dia Damiya Faqirah. Umur dia baru enam bulan. Dia amat manja. Semua ahli keluarga Yasin sukakannya. Yasin pun suka. Tapi masalahnya Yasin langsung tidak dapat dekat dengannya. Kalau dekat juga mesti dia akan menjerit-jerit ketakutan.

Yasin teringat kata-kata mama. Mama kata budak kecik jiwanya bersih. Matanya boleh melihat apa saja yang orang dewasa tidak nampak. Termasuklah makhluk halus iaitu jin dan iblis. Sebab itu bayi mudah menangis.

Jadi ini bermakna... mungkinkah dia nampak sesuatu sedang bertenggek kat belakang Yasin? Oh tidaaaaaaaaaaaakkk…

8 comments:

  1. mgkin jugak tu yasin... hehe... tak adalah...
    yasin pernah cubit dia kot.. sbb tu dia takot kat yasin...

    ReplyDelete
  2. yasin berhantu?? biar betul.. hahaha.. jangan risaulah.. tu cume kata2 org tua. yasin belum tua lg kan. jgn percaya sgt.. doalah bnyk2. ^_^

    ReplyDelete
  3. aq tak pasti tentang benda nie tapi jangan dipikirkan sangatlah

    ReplyDelete
  4. maner ade cubit kak nini... usik2 ader la...

    ReplyDelete
  5. yasin x percaye sangat kak naz...tp kadang2 tu seram jugak...

    ReplyDelete
  6. memang aku tak pikirkan pon benda ni aliya...buat tak tahu jer...

    ReplyDelete
  7. salam anakku,
    sebab itulah abah selalu pesan supaya yasin selalu solat, membaca al-quran dan berzikir. Dengan amalan sebegitu akan menakutkan jin dan iblis yang ingin mendekati kita... ingat tu!

    ReplyDelete
  8. abah,
    Insyaallah abah! Yasin ingat.

    ReplyDelete