Tuesday, 28 September 2010

Burger yang pelik


Di suatu simpang masuk ke taman perumahan tempat Yasin tinggal kelihatan sebuah gerai Burger Otai yang baru dibuka. Sewaktu pergi balik ke sekolah, Yasin begitu teringin untuk membelinya. Sebagai pengetahuan kawan-kawan, burger memanglah favourite Yasin.

Tetapi ada suatu perkara yang aneh dan pelik tentang gerai burger ini. Kisahnya bermula apabila pada suatu hari, Yasin teringin sangat untuk memakan burger. Yasin teringatkan Burger Otai. Yasin pun berbasikal menuju ke simpang taman. Ah ! Malang sekali gerainya ditutup pada hari tersebut. Maka kempunanlah Yasin. Keesokan harinya, apabila Yasin hendak ke sekolah kelihatan gerai tersebut dibuka seperti biasa.

Pada hari lusanya, dengan penuh yakin Yasin sekali lagi berbasikal menuju ke gerai burger. Sekali lagi gerai tersebut kelihatan ditutup. Yasin pulang dengan kecewa. Apa yang mengejutkan pada keesokan harinya gerai dibuka seperti biasa. Ah ! Lupakan saja.

Mungkin ini suatu kebetulan. Tetapi masalahnya, peristiwa itu bukan berlaku sekali dua. Ia telah berlaku beberapa kali. Asal Yasin berniat untuk membeli burger gerainya ditutup, sedangkan apabila Yasin tidak mahu membelinya gerainya sentiasa dibuka. Ia seolah-olah tidak mahu menjual burgernya kepada Yasin.

Apakah ini masih suatu kebetulan ? Pelik... Pelik... Sungguh pelik burger ini... Sehingga ke hari ini Yasin masih belum dapat merasanya.

11 comments:

  1. lain kali suruh kawan beli.
    yasin tak ada 0ng !
    hehe..

    ReplyDelete
  2. hahhaha...
    buatlah burger sendirik,mesti sedapkan???

    ReplyDelete
  3. HADAPI PMR DENGAN TABAH. SEMOGA BERJAYA DENGAN CEMERLANG!

    -Jangan ikut sangat cakap Ada tuuu...Yasin ada ong apa!...hehee!

    ReplyDelete
  4. hehehehe......yer ke sin...!!! sian.....ko...takpe nnti suruh hazim ngan muiz tolong belikan....hazim msti ade ong nye....

    ReplyDelete
  5. Ada...,
    Betul! Betul! Kawan Yasin memang ada ong... Ong Beng Hock nama dia...

    ReplyDelete
  6. Kak Syaza,
    Yasin pernah buat sendiri. Sedap sampai Yasin sendiri tak lalu nak makan. Hahaha...

    ReplyDelete
  7. Uncle,
    Terima kasih doakan Yasin. Tapi bukan PMR uncle, baru UPSR gitu...

    ReplyDelete
  8. Aliya,
    Kalau nak harapkan Hazim belikan, alamak tak sampai kat aku la burger tu. Dia yang sapu dulu... Maaf Zim, gurau aje...!

    ReplyDelete
  9. uncle az : thanks 4 the wishes ! =)

    yasin : jangan perasan gitu ! haha,

    ReplyDelete
  10. kelakar la entry ni dik.. heheeh...lain kali niat je macam ni, bila2 gerai tu bukak yasin nak beli burger dia.. heheh..okeh???

    ReplyDelete
  11. Haha... boleh plak macam tu Yasin... Burger tu pelik ke, Yasin yang pelik? hehe..

    coretan dari Minda Insan Terima kasih.

    ReplyDelete